De wondere wereld van Snapchat, of toch niet?

De wereld van Snapchat

Hoewel de geruchten deden dat Snapchat het niet lang vol ging houden en het slechts een hype was bewijst story’s van Instagram het tegendeel. Instagram is sinds kort een zelfde soort tool gaan voeren als snapchat mede omdat Snapchat een succes is.

Snapchat heeft in Nederland inmiddels meer dan 2 miljoen downloads. Hoewel Snapchat in eerste instantie niet erg interessant leek voor bedrijven gaan steeds meer bedrijven overstag. Snapchat wordt inmiddels actief ingezet voor het verhogen van awareness en engagement.

Snapchat is tegenover andere sociale media een platform apart. De content moet kort en leuk genoeg zijn om te delen. Het is dus geen platform om alleen maar een product of merk te promoten. Het is dan ook een uitdaging om content te publiceren dat leuk is en real-time.

 

Snapchat niet ultiem voor merken?

Snapchat kent nog geen duidelijke analyse tools zou als concurrenten platformen wel hebben. Dit zorgt ervoor dat bedrijven minder goed het resultaat kunnen meten van hun inzet.  Dit blijft vooralsnog een groot struikelblok voor veel bedrijven.  Daarnaast kun je geen content plannen wat er in resulteert dat je echt on time moet werken.
De doelgroep van Snapchat is bovendien jongeren. De vraag is dus bevind jou doelgroep zich op snapchat of niet? Wanneer dit niet zo is, is het natuurlijk onzin om hier veel tijd in te steken. Maar is dat wel zo dan kan het een zeer goed media zijn om je doelgroep te activeren. (Manen, 2016)

Snapchat probeert aan de ene kant authentiek te blijven maar worstelt aan de andere kant hoe zij het platform zakelijk goed in de markt kunnen zetten. Nu de komst van Instagram story’s zal snapchat nieuwe stappen moeten maken om de positie te behouden. (Rb-media, 2016)

Hoe krijg ik volgers op Snapchat?

Snapchat kan super effectief zijn om interactie met je doelgroep te creëren en dit blijkt beter te werken dan andere platformen. Maar hoe krijg je nou volgers op snapchat? Dit is vooralsnog een belangrijk probleem op snapchat. Je zult dan ook een basis op andere platformen moeten hebben om je doelgroep te mobiliseren naar snapchat. Een andere manier is om influencers te werven. Belangrijke personen binnen jou doelgroep die dan jou merk gaan promoten. (Lopulisa, 2016)

 

 

Onderstaand nog een informatief filmpje van een expert!

 

 

Bibliografie

Lopulisa, S. (2016, Juni 23). 10 lessen om snapchat te snappen als justin bieber. Opgeroepen op December 18, 2016, van Marketingfacts: http://www.marketingfacts.nl/berichten/10-lessen-om-snapchat-te-snappen-als-justin-bieber

Manen, T. v. (2016, Juli 4). Dit doen Nederlandse merken op Snapchat. Opgeroepen op December 15, 2016, van Marketingfacts: http://www.marketingfacts.nl/berichten/dit-doen-nederlandse-merken-op-snapchat

Rb-media. (2016, Augustus 3). Instagram stories update. Opgeroepen op December 14, 2016, van rb-media: https://www.rb-media.nl/nieuws/instagram-stories-update

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s